Sunday, March 14, 2010

mya zahara...bukan itu yang mya mahukan

malam tu, mya tenang, mungkin selepas selesai penat lelahnya, telah tiba waktu mya untuk merasa satu kedamaian. hakikatnya mya terdorong pada satu hati yang tidak pernah hilang dari kecamuk jiwa. ye, mmg mya da bagitaw seme org ttg tu, tapi bukan mya nak seme tu seperti mana yang telah org fikirkan pada mya kini. atau, mungkin tu sme datang dari hati mya sahaja.
mya...
kalau bayu tu memanggil, mya nak sgt menjadi ombak...
kadang, pelangi datang, dan mya nak sagt dibaluti pelangi, agar hidupnya ceria dengan keplbagaian warna. wah..meriahnye.
xlupa jugak, kadang mya suke tengok tasik, tenangnya...kali nie mya nak sgt jadi pohon2 yang merendang tepi tasik. yup, sebagaimana, redupnya tasik kerana lembayun pohon-pohon yang menghijau.
hati yang tenang tentunye hadir pada coretan ni, bukan kerana hati berbunga, tapi kerana hati yang kosong, xpikirkan apa-apa kecuali fakta hidup yang harus dipegang oleh sesiapa pom.
huh.... rindunya pada renyai hujan...
rindunya pada dingin pagi,
rindunya pada dinihari,
arghhh....rindunya pada gemersik cengkerik.
juga, rindunya pada kesibukan kota...
xlupa, rindu pada suasana baju seragam sekolah.
semua itu, buat mya rase dunia ini mmg berputar, n kalu kta pikirkan sesuatu n asyik dengan itu tanpa hiraukan hari2 kita, kita sebenarnya rugi. berapa lama sgt kita hidup kat dunia nie, xlama pom, pejam celik, pejam celik..tup2 kita da msuk pertengahan abad. so...hargailah saat2 kita didunia ini.
mya xtahu apa yang patut dicoretkan hari ni, jarinya kaku pada akal yang tidak berseni. hehehehehe...

No comments:

Post a Comment