Sunday, October 11, 2009

aku termenung lagi, monolog kali ini tentang jodoh dan cinta...
macam lah aku fasih sgt tentang 2 isu besar nie. tapi aku cuba lah menjadi pujangga pada syair cinta, menjadi penyair pada soalnya jodoh.
kata orang, cinta adalah jodoh...
datangnya cinta, bakal berakhirnya satu jodoh..
kata len pulop,
adernya jodoh, maka terciptanya cinta..
tentu korang pening... pe 2?
alaa...macam telur dan ayam...saper yang datang dulu.
antara cinta n jodoh, saper ibu, n saper anak???
bagi aku...
jodoh datang dulu, xder jodoh, maka xder lah cinta..
aku????
mencari jodoh untuk mendapatkan cinta...
tapi jodoh tu terlalu rumit untuk aku katakan...
jodoh itu takdir, takdir itu juga adalah cinta..
soo...
conclussionnya...
aku menanti si jodoh pada sebuah mimpi..
mimpi yang sentiasa mekar mewrnai setiap detikku.
moga mimpi itu adalah realiti..
aku menantimu..
amin

No comments:

Post a Comment