Wednesday, October 21, 2009

da lama rasernnya..

pagi hening xpernah kunjung tiba..
kesibukan xpernah hilang dari detik usia..
kealpaan menjadi satu lumrah pada hati yang lemah..
hidup..
insan...
dosa..
keinsafan..
semua itu menjadi satu gumpalan yang menyakitkan..
aku???
masih disini, tersenyum pada kealpaan ..
ketawa pada dosa..
masih disini menghitung waktu
yang telah aku sia-siakan..
bila??
bila???
bila??
waktunya untuk aku hidupkan malamku?
bila waktunya untuk aku nyalakan pegangan dalam hatiku?
bila waktunya untuk aku mengalirkan air mata berdosa??
bila waktuya..
aku lah..
insan mu yang sia-sia sehingga kini..
aku rindukan tuhanku..
aku rindukan air mata sujudku..
aku rindukan keluhan syhdu keinsafanku
aku rindukan malam hening untuk aku berfikir..
aku rindukan ia

No comments:

Post a Comment