Friday, October 23, 2009

diriku

hari ini 23 hb, malam nie p makan ngan anggota sispa. khusus untuk senior jew, huhu..ader org nak belanja, tapi xtaw lak siapa..
bukanlah aku nak mencoret ttg makan2 nie, pe kelas ckap pasal2 makan...
cume aku nak menghayati diri sendiri,
mmm... air mata keinsafan pada 1/3 malam, itu jew sumber pelembut hati. bile eh, aku dapat melakukanya lagi, da lama sgt aku tinggal, solat taubat pom aku da jarang buat sekarang. huh...
makin jauh lak ngan DIA..
bila teringatkan DIA, aku pasti teringatkan umi...
bila teringatkan umi, pasti DIA datang membuat hatiku syhdu..
YA TUHAN...
KAU SELAMATKAN UMIKU DARI API NERAKA,
KAU AMANKAN HATINYA TATKALA UJIANMU MENJENGUKNYA..
KAU ABADIKAN HATINYA DALAM KETENANGAN..
kenapa tiba2 aku coret pasal ni?
cume nak berkongsi jew...
kekasih boleh untuk kita cari...tapi ibu, hadirnye cume seorang, kehilangannya bagaikan kehilangan nyawa..
terlalu bermakna..
well,
aku taw sahabat aku nie cam aku juga, terlalu agungkan maknye...
perasaan anak yang ingatkan ibu...
xpernah lekang dari kotak hati kita kan dayah?
sedih lak....
dari pagi tadi air mata nie senang jew kuar.
bangun pagi, tiba terbace post kat fb tentang sejadah yang berdiri kat pasir mas..
terus aku buka tenet n cari isu tu...
mengalir air mata aku bace tu sme..
takut, rase semacam jew..
klu sejadah pom sembahyang,
aku????
pom semnyang tapi....khusyuknye aku xleh nak jamin.
takut beb...
tapi camtu lah...
hati ini, jap jew takut, pastu cari dosa balik..
cume satu jew aku nak hindarkan...
jage pergaulan ngan laki..
YA ALLAH...
jauhi aku dari pergaulan sia2...
jauhi dari ikatan dosa..
jauhi aku dai pertemuan hina...
jauhi aku dari cinta hati yang lalai..
jauhi dari penghibur yang zalim..
jauhi aku dari kata rindu yang panas....
jauhi aku dari sme yang berkaitan lelaki...
AKU SYG UMI, AKU SYG MARUAHNYE, AKU SYG DIDIKANNYA, AKU SYG PESANANNYA, AKU SYG SEMENYA TENTANG SEME YANG TELAH DIA SEMAIKAN PADA DIRIKU...
AKU SYG ABAH...AKU SYG BATASAN YANG DIA BERIKAN PADAKU, AKU SYG AMARAHNYA TENTANG PERGAULAN NGAN LELAKI, AKU SYG DIRNYA YANG SENTIASA ALERT PADA PEMAKAIANKU, AKU SYG SEME ITU..
TNPA ITU SEME, AKU BUKAN DIRIKU SEKARANG...
ALHAMDULILLAH..

No comments:

Post a Comment