Wednesday, January 6, 2010

mya zahara ..bicara hati

angin mmg xboleh disentuh, namun ia dirasai....
hati mmg kita xboleh meneka apa yang trjadi, tapi kita boleh raser hati itu menangis.
mya zahara masih dikamar, matanye kuyu menanti asar berkumandang. jap lagi boleh dia p makan. semalam dia rase satu perasaan yang amat berbeza, hatinya dicuit. tapi lum sempat dia nak menoleh, org tu da pergi meninggalkan mya dengan perasaan yang hampa. bagi mya, manusia boleh jatuh cinta beribu kali, namun cuma beberapa kali jew cinta itu akan berbunga mekar di dalam hati n kehidupan kita.
laman sosial itu di renung dalam...arghh...kawen. semua da kawen,..cuma mya yang belum kawen.
pada umur begini, rasernya mya berhak untuk pikiwkan tntang itu..tapi ntahlah..mya xpernah rasekan cinta itu penyebab dia perlu berubah untuk menukar masa dan detik hidupnya pada acuan yang baru.
uh..keluhan itu dilepaskan, mata mya kian kuyu, tapi mya kuatkan diri untuk merenung naseb diri dan cintanye.
"cinta itu cam kapas mya... lembutnya kita dapat raser, tapi bila ia dah lame, ia jadi buruk, jadi berketul, yang lembut bertukar keras.,..yang putih pom akan bertukar hitam. jelik waktu tu mya" .. sahabatnya yang bernama Noor itu bersuara.
" maksudnye?"..
" yelah, waktu ngan ok..serba serbi jadi indah... bile da perang..mulalah, bom sana, bom sini.. tembak sana ,tembak sini... urm..."
mya diam...matanya tertumpu kepada sepasang mata yang terlindung dengan cermin mata berbingkai coklat muda di hadapanya.
"mya..... cinta ini bila kita pandai tafsirkan n kita pandai padankan ngan suasana, ia jadi satu kenikmatan yang penuh barakah.cam kita cintakan islam, kita buat pe yang disuruh n kita xbuat pe yang dilarang. kita sentiasa memperbaiki diri untuk kecintaan kita itu...
tapi mya, bila da cinta ini kita pesongkan..semua tu jadi blur, kita hilang pedoman, agama kita tolak, kuarga kita tolak, persahabtan kita ranap, stady kita lingkup..."
"urm... ntahlah noor, cinta ini buat aku bingung, pada siapa aku nak percaya? siapa kah jodoh aku 6t, kepala aku nie noor, sentiasa mengingatkan aku pada seseorang yang sentiasa bermain dalam mimpi aku. bukan sekali noor, malah berkali kali. ko faham kan?"soal mya
masing2 diam..satu keluhan yang membuatkan suasana menjadi hening seketika.

No comments:

Post a Comment