Thursday, January 14, 2010

mya zahara... mimpi yang beku

kipas yang terletak di dinding sbelah tingkap itu dirasakan sgt dekat dengan kepalanye. kuat, terasa anginnye itu mengibas ngibas rambutnye yang tak berapa nak panjang tu. keluhannya dilepaskan...bicaranye terkunci. ntahlah, hatinya sayu..hari nie besday fairu. setiap tahun, mya xkkan lupakan tarikh tu. selamanye, kerana wajah itulah yang bermain di mimpi mya walalu mya cuba untuk lepaskan die.
'YA ALLAH..aku minta petunjuk darimu, kalau dia adalah untukku maka kau dekatkan aku pada dirinye."
cume itu yang bermain di minda mya sekarang. hatinya bungkam, seakan hilang dari dunia sebenar. kalau mampu dia bersuara... " fairu, kau milik aku, aku tahu n aku pasti. tolong...jgn cuba larikan diri, aku tahu kau milik aku"
"siapa fairu untuk kau mya, dia jauh lebih hebat dari kau mya, dia jauh lebih maju, jauh lebih baik dari kau juga mya" suara itu menekan hati mya. sakit.
"aku taw, fairu terlalu hebat dalam segala serbi, kuarganya, bicaranya...jauh lebih maju dari aku. tapi apa dayaku... aku cuba mendakap, tapi itu cuma bayangan... aku cube memeluk tapi itu cuma angin. aku cuba mendekat, tapi itu adalah bayu. "
mya rebah dalah hati yang tak pernah reda dari seribu persoalan. pernah mya cuba lari dari mimpi itu, tapi mya xmampu. setiap kali mya berlari, mimpi itu memanggilnya...
setiap kali mya bersembunyi, mimpi itu menyuluhnya.
"itu cuma mimpi mya, mimpi yang mungkin akan menjadi benar, atau mungkin mimpi yang akan menjadi satu misteri "
"kalau mimpi itu misteri, ia mungkin sekali bagiku, kalau mimpi itu mainan ia mungkin satu senyuman..tapi ia datang setelah mataku basah memohon petunjuk. setelah tubuhku rebah meminta tauladan. apa dayaku?" mata mya basah dengan persoalan yang tidak terjawab itu.
matahari kian bertenaga.. sinarnya, bahangnya membasahi hati nya yang dingin. hidup mya cuma untuk bersatu dengan mimpi itu.
siapa yang mampu untuk mentafsirkan persoalan yang erat bermain di benak mya? fairu? mya buntu. perlukah sebuah penantian kalau yang dinanti cume secubit harapan? perlukan sebuah penantian kalu yang telah ada segunung kenyataan.?
mya xpunya jwapan, hati mya cuma sekeping hati...
hati mya cume sekeping hati
jiwa mya cume segalur jiwa..
penantian mya pada deretan mimpi..
mimpi mya pada seorang teman...
yang pd mya cuma hdir bile tikanya tiba
yg pada mya, miliknya bila waktunye datang..
yg pada mya membuatkan jiwanya terasa indah..
tapi...
matanya mya kebasahan...
mya taw, fairu milik mya.
yang abadi dan yang terindah...

No comments:

Post a Comment