Friday, January 29, 2010

mya zara..hati bahgia

mya xtahu pe yang dia rase sekrang, suke sgt. Tapi mye beringat, klu bahgia, kita pasti diuji dengan kekecewaan. Ya ALLAH, klu die milikku,dekatkan die padaku. klu dia bukan milikku, jauhi die dari aku. Semalam, lepas balik dari pertemuan itu, mya cube menyingkap hati lelaki yang tandus. Kasihan dia, kenapa die jadi camtu? kenapa dia jadi macam sekarang..dia pernah hina dia. Bodoh, gila..itu yang selalu mya katakan pada dia. Argh..lelaki yang kecewa pada kenangan, itu adalah lelaki yang paling lemah. Memang pom...
"kenapa die buat sy macam nie awk, kami bercinta bertahun tahun, tapi kenapa ini yang sy dapat. sy da korbankan semuanya pada dia. Tapi ini juga yang sy dapat. " mya diam, hatinya sayu bile esakan lelaki tibe tibe kedengaran di telinganya.
"dia da bahgia, dia sudah mendapat senyuman dalam hidupnya...tapi awk..awk kalah. awk terus bersedih, awk hina diri awk sendiri. Awk lelaki, klu sy boleh hadapi kekecewaan ngan penuh tabah, tapi mengapa bukan awk. Awk teruk, lemah " mya harap kata kata itu mampu menaikkan semangat insan itu
"sy nak pinang awk..."
"ha...." terkejut mya. aduh, pe lagi masalah yang timbul ari nie. Eisyh, pantang buat baik cket, mulalah soal nie timbul.
"awk baik, awk boleh ubah sy..."
"sy xnak hidup dalam penggantian..sy xnak hidup dalam bayangan dia. sy pom xnak awk berubah kerana sy, sy nak awk berubah kerana awk yang nak berubah..."
"semua org xkkan sanggup nak terima sy klu taw sy macm nie, cume awk yang taw mya, awk jew yang ada rahsia nie"
"thankz kerana percayakan sy.."
"awk, awk sanggup terima sy,?"
"klu awk berubah, bukan sy jew yang sanggup terima awk, tapi org len pom sanggup terima awk." mungkin itu yang terbaik untuk mya ungkapkan pada pagi itu. Masalah baru timbul, mya kan tersepit sekali lagi, kali nie apa yang mya da buat..beri pengharapan pada orang yang mya tahu da lemah. Oh...mya mmg bermasalah. Mya xtahu, pe yang patut dibuat. Mya benci org yang macam tu, tapi mya xmahu ada lagi manusia bergelar lelaki yang lemah seperti itu.
"awk mmg baik, sy akan berubah..." dum..terjerat mya. Ya Tuhan, ampunnie aku klu aku bagi pengharapan pada sesuatu yang aku xboleh lakukan. Aku cume ingin membantunya, dia lelaki Ya Allah, die adalah dari jenis yang KAU pilih sebagai pemimpin. Aku xsanggup nak berhadapan dengan lelaki selemah nie. Aku lebih kuat darinya Ya ALLAH, die terlalu lemah. Apa yang perlu aku lakukan?

No comments:

Post a Comment