Wednesday, January 27, 2010

mya zahara..hari yang gemilang

ntah apa yang patut dijadikan isi untuk hari ini. mya cuba untuk mengingati sesuatu yang amat menarik baginya, yang xmungkin dilupakan sampai bila bila. cinta dan persahabatan sesuatu yang amat berbeza, namun memerlukan prinsip yang sama.
"mya, ko nak buat pe lepas belajar nie ?"
"aku nak sambung stdy, ramai suh aku sambung stdy...tapi aku ingat nak keje dulu, aku nak tolong mak ayah aku."
"ari tu kata mmg nak stady.."
"urm...mmg lah tapi, nak merasa ada duit. nak bayar balik jasa2 mereka. aku nak kumpul duit untuk bawak mereka p mekah. xp haji pom xpew lah, asalkan mereka p umrah. besar pahala tu"
'tu lah kan, kita selalu pikirkan mak ayah, orang len yang xpikirkan pasal mak ayah xtaw lah camner. org leh lupakan mak ayah cz da ada kekasih, tapi kita nie makin ada kekasih makin kita pikiwkan mereka. klu boleh pe2 saje yang kekasih kita tu buat, kita nak inform mak ayah. sedkit pom kita xrase yang mak ayah tu kongkong kita bila mereka xbenarkan kita p dating ngan kekasih kita tu. tu tandanya mereka syg kat kita sgt2..."
masing2 kelu...mak ayah, sampai bila2 pom tetap akan jadi amanah kita. ntahlah, 6t mereka tua, mereka da xberdaya, kita mampu ke nak jada mereka. YA TUHAN, kau pilihlah kami untuk berbakti dengan mak ayah kami selagi nyawa mereka masih ada. KAU benarkan kami untuk mengembirakan hati mereka walau kami sendiri akan terkorban. kami sayangkan mereka melebihi dari apa yang kami ada untuk hidup kami.
air mata mya menitis, segera air mata itu disapu. kalau sekadar air mata yang membuatkan mya sedar tentang besarnya cinta mya pada kedua ibu bapanya, mya xkkan berjaya untuk berbakti kepada mereka sebesar besarnya.
hidup ini, masih terlalu awal untuk membuat kesimpulan tentang kebahagian. mya belum berkeluarga, mya belum bekrja, mya belum juga mempunyai anak anak. adakah kehidupan mya selepas semua itu berlaku, akan mmberi peluang untuk mya membahgiakan raja dan permaisuri dalam detik hidup mya.
mya merenung mata noor, ya..mata gadis itu juga bersinar, matanya berair. mya tahu benar tentang perihal gadis itu. jiwanya cukup lembut, hatinya cukup murni. dia xkkan sesekali membiarkan raja n permaisurinya menangis kerana dirinya.
kita sama noor, kita sama. moga perjuangan kita membahgiakan mereka akan mencapai kejayaan.

1 comment:

  1. manusia yg x sayang pada ibu bapa adalah manusia yg bodoh sombong...

    by : pinkoq...

    ReplyDelete