Thursday, February 4, 2010

mya zahara..hati batu

seketika matanya berkedip2..hatinya milik siapa sekarang nie? milik A atau milik F? mya terus mendongak angka untuk sau pilihan yang bijak. Mybelah..yang terbaik dan yang xbuat org raser mya mainkan die. hati mya, cume mya yang taw,tapi hati mya nie hati batu. mya pernah buat satu ujian untuk menilai tentang cinta, hasilnya mya dapat satu ungkapan yang mmg benar mya begitu.
"anda seorang yang bercinta bila ada mahu bercinta,n bukannya anda bercinta kerana anda mencintai dia."100% markah untuk hasil jian itu. pe yang boleh mya buat, mya terpaksa bercinta untuk buat org bahgia, ..untuk mya, untuk hati mya, cume satu jew. senyuman dari insan yang betul2 mya syang. senyuman tulah inspirasi mya sampai bile2.
bile lagi mya dapat tengok senyuman tu? bile lagi mya dapat dengar ketawa itu? ble lagi erk, mya dapat tgk wajah tu.? penantian. mungkin akan jadi realiti atau mungkin akan jadi satu harapn semata mata.
kelmaren, mya mimpikan die, ttibe2...bangun jew dari tdow, mya rasa bahgia sgt, mya nak dia, mya mahu dia, mya ingin die.
'noor...inikah cinta ?"
"mungkin atau cume satu perasaan yang mengejar bayangan." mungkin mya terlalu taksub dengan dia. tu sebabnya mya berhati batu, mya hilang kewajaran untuk menerima insan len.
"noor...kau tentu tertanye, dengan siapa aku sekarang?" wajah mya tenang disamping sahabatnya.
"ntah..mungkin ngan fahme."
"iya... aku ngan die, tapi hati aku xpernah dengan die noor. Terseksa sgt, da beberapa kali aku cuba mintak die lepaskan au, hasilnya, kasihan aku nie melebihi keseksaan hati aku."
'bercinta kerana kasihan..? mya, kau xboleh buat dia begitu."
"sebagaimana aku berikan kata cinta pada insan insan len yang pernah bertamu di hati ini, tapi bukan seperti aku berikan cinta aku nie pada seorang insan bernama Izmail...aku cintakan die sepnuh hati aku mya, aku cintakan die sebagaimana adanya die. Tapi, dia bukan milik aku, dia milik wanita yang dia kejar. "mata mya berair. noor tahu tentang kewjudan insan itu, persahabatan yang bertukar menjadi percintaan, berakhirnya percintaan membawa kepada perpecahan dalam persahatan untuk selamanya, syngnya ikatan persahabatan itu.
"apa kata fahme, kalau fahme tahu kau tak pernah ada rase syg kat die?"
"perluke die tahu, yang hati aku nie batu, jiwa aku nie simen, perluke dia tahu perkara yang akan buat dia rase lebur?"
"mya, cinta sejati xpernah buat kita menyesal pada pilihan yang kita buat, seperti mana aku xpernah menyesal mengenali adam n jatuh cinta padanya. walau pada akhirnya, hati aku lebur, harapan aku musnah. Aku cuma kenali cinta yang xberharap pada pembalasan. Cinta yang buat aku terhibur bila tahu dirinya dalam senyuman, n buat aku bersedih bila aku tahu dirinya dalam tangisan. Cinta itu mya, buat aku sentiasa dan selalu mendoakan die dalam keberkatan. kalau dia milik aku, die tetap akan jadi milik aku, cuma masa jew akan tentukan itu." mya diam, mata sahabatnya direnung dalam. Mata itu sumber kekuatan mya, n kata kata itu sudah membuatkan mya kagum untuk lebh menghargai siapa noor pada detik nyawa mya.
"mya..cinta bukan untuk esok, cinta utk hati kita...cinta bukan untuk kelmaren, cinta utk jiwa kita. cinta bukan untuk dia semata, cinta adalah untuk kita., kau faham kan mya?"
" ye aku faham..tapi apa daya aku noor, kau nampak aku senyum kerana cinta fahme, tapi hakikatnya, dalam nie, hati ini..sakit, pedih, perit...xtertangggung.. aku kuat kerana cinta dia, kerana kasihan ku padanya n bukan kerana cintaku padanya "
" mya, lebih sakit kita cintakan org yang org tu xpernah cintakan kita, tapi lagi sakit klu kita tahu org cintakan kita kerana perasaan kasihan. Mya...cinta itu mulia, cinta itu abadi,cinta tu sungguh suci..kenapa kau nak peritkan hati? kenapa nak seksa diri? kenapa nak balas cinta n kasihan...? xbeik mya."
"noor...sekali aku kata berpisah, dia da 2kali hampa kerana kecewa, sekali aku kata kite perlu berpisah, dia da 3 kali rase sunyi tanpa aku, sekali aku kata sampai sini saje, 4 kali dia akan rase tertekan...sekali aku kata, aku nak kebebasan, 5 kali noor dia akan rase aku nie ppuan yang xreti nak hargai dia. dia cintakan aku semahunya, dia perlukan aku lebih dari nyawanya,...apa yang perlu aku buat.?"

No comments:

Post a Comment