Sunday, February 7, 2010

mya zahara....kini

sekrang da ko 10.45, kol 8,15 6t mya ada test, tapi sebelum tu ada benda yang mya nak postkan kot blog nie.
"noor, semalam aku mimpikan dia lagi..."
"sabarlah...jgn ikutkan rase sgt."
"iye..aku tahu tu, tapi segala apa ttg die aku xleh nak lupa lah mya. senyum dia, suara die, lenggok badan die, even semua garis2 kat muka die tu betol2 buat aku rindu kat die."
mya cume meluahkan rase, dngan alunan lagu ARIL, menatap matamu..betul2 kena ngan pe yang mya rase sekarang. lagu tu perli dia ( YUNA)..lagu tu betul2 buat die takut pada cinta ( cinta sempurna- yuna ).
noor hilang, mungkin ada yang perlu dia kerjakan sebelum melayan perasaan mya yang berbaur nie. hehehe..sowy noor, bukan niat aku nak mentong sampahkan kamu dengan segala kata kata aku ttng fairo nie.
niat mya cuma nak luahkan perasaan yang terpendam nie. ADAM FAIRO? huhu... leh ke di letakkan nama itu pada anak mya 6t. huhu..ntahlah..xleh nak janji lah.
"semalam, mya rase dia mula cintakan fahme...perasaan die len sgt. tapi bile tdow, mya mimpikan fairo...tandakah itu?" perlahan jew suara mya terbit dari deria bicarnya.
"kalu ko xyakin..cuba buat istikharah... INSYAALLAH, petunjuk tu buat kita makin yakin mya."
tiba tiba suara noor menjelma. bila minah nie balik, tup2 jew timbul...eisyh misteri tol. gomel mya dalam hatinya sambil matanya erat pada noor yang baru melangkah masuk kebilik yang kecil itu.
"kalau mimpi tu fairo? macam dulu2...camner?"
"dpends on u."
"huh...xtahu lah noor..aku rase nak putar jew masenya, aku nak sgt tgk saper jodoh aku. klu betul fairo tu hak aku, aku nak peluk dia sebagai suami aku. hati aku kat dia jew...xleh lupa walaupun aku nak luapakn dia. noor, aku elak diri aku dari contact die..aku lasom xder nak msj even nak tgur dia dalam mane2 connection pom. aku xmaw hati aku terikat dengan harapan tapi dia xtahu ttg tu."
"semalam...pe jadi?"
"dalam mimpi ke?" soal mya...noor mengangguk..
"hehehe..best sgt, aku ke USA...melawat dia, tapi dalam mase yag same aku der program kat sane, ngan kwn2 aku mase teknik ari tu. tapi aku cume ingat sowg jew... dayah, yg len dak2 umt pom ada. mybe sue kot.. well, mase tu ye join mafia... ntah pe2 lah mimpi tu. lucu..tapi 1st day lepas taklimat, aku join die p makan2 tepi laut..pas makan kitaorag candat sotong, byk..weh, ko pom ada mase candat sotong tu. ko ngan die ligat candat sotong, aku lak penggeli. de sowg tu bwk ikan bawal, leh lah die p kat aku, n libas2 ikan tu kat badan aku mase aku ngan makn. terkena aku mase tu..then, kita pom bakar sotong. thats for the end of that day. esoknye lak, ak p kat tempat dia, dalam umah tu seme mafia, dan2 lak mase aku ondaway tu der sowg dari mamat tu lari dari polis. hahahaha..mmg hampeh punyer stry telling nie. pastu, aku pom masuk. nak masuk pom ragu2, almklum jelah...umah mafia, mcam2 benda boleh berlaku..tapi aty aku kuat, hati aku kata, xpew...fairo ada, ye leh jaga aku kalu perkara xelok berlaku kat aku. patu aku masuk jew lah..rupernye mafia tu beik2...ajak aku makan, n mereka p panggil fairo. da jupe fairo aku pom kuar ngan ye,...syoknye. end of the dream. tu jelah.."
mya tersingih...pe jelah mimpi tu..
'malam sebelumye?" noor menyoal
"mase tu parents aku dtg jenguk aku kat umt, pastu tibe2 ady kol nak jupe atau pom die da kol aku sebelum tu agy. aku xingat..aku p jupe die, ngan umi aku adik2 aku... semua except my bapak is xder. kami enjoy makan2 kerepok, minum2 air..hehe, n die gtaw aku die balik sabtu.. menas mase tu ada agy dalam 3 4 ahari sebelum dia balik."
'then?"
"i dunno...."
"to be continued kot..tapi aku hppy ngan die, sepajang mimpi tu aku suke sgt, die pom tersnyum sgt. kwn2 aku ada, family aku ader,,... doa aku noor tiap2 pah solat...KLU DIA ADALAH UNTUKKU, MAKA KO DEKATKAN DIE PADAKU, NAMUN JIKA DIE BUKAN UNTUKKU, AKU MOHON, KAU JAUHKAN DIE DARIKU, JAUHKAN DARI MATAKU, JAUHKAN DIA DARI HATIKU, JUAHKAN DIE DARI INGATANKU."
"sabarlah.... "
"noor..aku taw ko pom terseksa cam aku, cume ko punyer lagi perit kan... prinsip len, nak satukan hati n nak satukan pegangan. susah..tapi aku tgk ko tenang jew."
"sabar mya..aku sabar..ko sabar..same2 sabar."
"percaya pada takdir kan, mereka untuk kita, kita untuk mereka...klu itu da takdirnya, xbersama kat dunia tapi bersama kat akhirat. "

No comments:

Post a Comment