Monday, February 8, 2010

- - - -> story telling bout kreativiti..huh!!!

ari ni ari pe??? ari isnin kan...so kelas kreativiti dikunjungi lagi oleh aku...hu3..aku setiap kali kelas ni je mmg excited nk belajar [ bkn belajar pun merapu byk!!!]...belajar pe lagi kan..kreativiti la..ari ni en.mokhtar ajar kitorg lukisan menggunakan warna minyak a.k.a cat kayu...[ ada nama betul die, p dsbbkan kelewatan aku tadi..ak xtaw la name pe..tnye member2 pun diorg ingt2 lupa..apedaaaa...hehe] simple sangat wey!!!..dan aku leh siapkan kat kelas 2 jgk..yippe!!!...
tgk hasilnyer -----> erh..cilap2..
!
!
!
!
v
ha.....ni la hasilnyew!!!



nk try x???? ni aku nk bgthu cara2 nk membuatnyew..

langkah 1 ...erh2..sblm 2 kena gthu bahan2 dulu kan...

bahan yg diperlukan ..

----> bekas nk letak air [ cthnye besen kew...yg agak2 leh muatkan satu kertas lukisan kamo0 la..]
----> cat kayu [ ikut suker kamoo la nk warna ape..p pastikan putih mesti ada..wajib!!]..ala murah jew..beli yg kecik..lam 2 ringgit lebih jew..mane nk cari????....en mokhtar ckp mydin ada..p aku cr xde lak..so, utk senangkan korang p kedai hardware yg jual cat terus..x yah ponim2 duk pusing mydin 2...
----> air semestinyer la...
----> n d last one is kertas lukisan...[buat stok kalu nk ambik kreativiti..sbb byk gune..hu3]

langkah2nye adalah :

langkah 1 : letak air lam bekas yg kam0o nk guna 2..jgn penuh..separuh2 sudaahhhh!!!
langkah 2 : tuang cat kayu td ke dalam air trsebut..campur semua warna yg kam0o beli..putih wajib tuang yew!!! [*amaran : jgn kacau dulu..biar 'die' sebati sndiri..]
langkah 3 : celupkan lukisan kam0o ke dalam adunan td...angkat dan jemur..
langkah 4 : dh la 2...brp byk langkah korang nk???? aiyakkk!!!..dh abes da..sampa langkah 3 jew..hehe..

selepas siap memproses lukisan tadi...start la pulak menyental tngan kamo0 yew..hua3..kitorang tadi menyental pakai thinner...bkn main ssh nk tanggal...seb baek la ade dak bermurah hati nk dermakan minyak motor die...nik namenyer..thanks ye...akhinye kotoran degil terhapus [ power gak minyak motor...motiff!!!..haha]...2 je lah kot story molling sal kreativiti aku kali ni...t pas raya cine kitorang kena wat projek..p aku x taw nk buat pe lagi...t aku postkan projek aku 2 erk...daaa...muaaaaaaaaahhh...anyway thanks 4 reading...=)

by : pinkoq

2 comments:

  1. nape pic no.2, mcm muke berminyak jer...kena pakai foundation 2...hahaha

    ReplyDelete