Sunday, February 7, 2010

mya zahara..puisi cinta

bila cinta tu datang..
aku katakan xnak...aku xnak hatiku tercalit dengan luka lagi
bila cinta tu dtg, n bagi rindu kat aku...
aku kata pergi...aku xmaw hatiku terjebak.
bila cinta tu dtg bersama si dia yang aku idamkan.
aku kata..xpelah dulu,,mugkin len kali,
bila cinta tu dtg, n aku mahukan cinta..
yg hadir cuma perasaan..
hatiku menghilang, jiwaku kosng.
hampa, cinta dalam pksa..
tpi..bila cinta lame dtg
tanpa sempat aku katakan cinta
aku jadi lemah pada cinta sekrang
aku jadi curang pada hatiku sndiri.
aku diam, tapi hatiku meronta.
mahukan dia...mahukan dia.
bila cinta dtg..
aku xmampu nak gapai cinta itu..
ia terlalu jauh..
terlalu dalam..
terlalu tinggi..
bukan untuk aku...
aku jadi kecewa...
walhal aku miliki cinta yang sedia ada.
tapi bukan miliknya...
bila cinta dtg...
aku jadi pesimis..
aku jadi gerimis..
aku makin terhiris..
cinta...oooo...cinta
bukan milik aku
sehingga tibanya waktu..
IA PSTI MILIKKU
BILA TAKDIR BERSAMA CINTA

No comments:

Post a Comment